TAFR, DBF in 404 // Kako so prostor na 404 našli avtonomni roboti in letala iz karbonskih vlaken

7
 min

Oktobra smo v sodelovanju s študentskima ekipama DBF in TAFR priredili dve delavnici, ki sta udeležencem_kam ponudili možnost ustvarjanja s karbonskimi vlakni in programiranja avtonomnih robotov.

Kdo so DBF in TAFR?

DBF je skupina študentov_k, ki sodeluje v tekmovanju z radijsko vodenimi letali. Ime skupine je »Edvard Rusjan team« in ne bi moglo biti bolje izbrano in ustrezno, saj je bil Edvard Rusjan prvi slovenski letalec, ki je poletel z motornim letalom. Letalo sta brata Rusjan sestavila komaj 6 let po uspehu znanih bratov Wright. Podobno kot Rusjanova študenti pri DBF izdelujejo prototipe letal v manjšem merilu. Z izdelanimi modeli se potem udeležijo tekmovanja Design Build Fly (od tod torej kratica DBF), ki se vsako leto odvija v ZDA.

Projekt TAFR se je začel z željo skupine študentov_k s Fakultete za elektrotehniko, da bi s pomočjo robotike poiskali okolju bolj prijazne pristope v kmetijstvu. Na tem področju že 20. leto zapored poteka mednarodno tekmovanje Field Robot Event. Prijavljene ekipe tekmujejo v različnih nalogah, ki jih morajo roboti opraviti. Cilj je ustvariti in sprogramirati robota tako, da se lahko avtonomno, torej brez pomoči človeka, pelje po polju koruze in opravlja različna opravila, kot so škropljenje, zalivanje in pobiranje pridelkov.

Ekipa se je do sedaj udeležila tekmovanja prav vsako leto, kjer so se v izzivih pomerili proti ekipam držav iz vse Evrope. Dosežkov se je v vseh teh letih nabralo že veliko, najraje pa se pohvalijo s skupno 3. mestom na tekmovanju leta 2019, ki je bilo tudi zadnje izvedeno v živo.

DBF - Edvard Rusjan Team

Skupaj z Zavodom 404 sodelujejo že več let, zato vsako leto priredijo delavnico v prostorih 404, namenjeno dijakom_injam in študentom_kam, kjer predstavijo svoje delo in ponudijo možnost, da se udeleženci_ke sami preizkusijo v ustvarjanju izdelkov iz ogljikovih vlaken. Letos so na delavnici iz takega materiala izdelovali žlico za čevlje, saj je bilo potrebno izbrati nek manjši, na splošno uporaben izdelek, ki ga lahko vsak od udeležencev_k potem odnese domov in ga tudi uporablja. Za izgradnjo letala bi seveda potrebovali veliko več časa, saj je to projekt, ki se ga dela celo leto. Žlica za čevlje je bila tako idealna rešitev, kako predstaviti karbonska vlakna, ki so uporabljena v aviaciji in pri DBF modelih letal, in hkrati razložiti osnove za gradnjo s kompozitnimi materiali.