skip to Main Content
"Vzgajajmo ustvarjalce, ne le uporabnike tehnologije."

Ada Lovelace je znana kot ena prvih programerjev na svetu. Poznamo jo po opisu algoritmov za izračune iz načrtov za »analitični stroj«, ki si ga je zamislil Charles Babbage. Celoletni program za vse mlade učenke in učence, ki bi rade_i postale_i programerke in programerji, smo zasnovali v štiri tematske sklope, ki jim v enem letu podajo osnove algoritmičnega mišljenja, delovanje računalnika, logike grafičnega programiranja iger ter oblikovanja spletnih strani.

Letos prvič ponujamo dva termina programa Ada. Prvi bo potekal v obliki spletnih delavnic in je namenjen učencem in učenkam, ki so preveč oddaljeni od Ljubljane in ne morejo obiskovati fizične delavnice 404.

Ta program bo imel poleg spletnih srečanj tudi tri srečanja v živo, ki bodo potekala ob sobotah (3. oktober, 12. december, 6. marec) v naših prostorih v Ljubljani. Namenjeni so spoznavanju razvojnih programskih okolij, ki jih bomo uporabljali pri našem delu, fizičnemu programiranju, izdelavi vezij in druženju.

Pri vpisu v program Ada Online imajo prednost otroci iz oddaljenih krajev.

Kaj bomo počeli?

Brez skrbi, v primeru, da zaradi ponovnega izbruha koronavirusa Ade na 404 ne bi mogli izvajati v živo, se le ta prestavi na splet. V preteklem šolskem letu smo bili ravno zaradi tega primorani za več kot dva meseca vse aktivnosti prestavili online. Odziv učencev je bil zelo pozitiven, zato smo se odločili, da ponudimo online različico programa že od samega začetka leta in tako omogočimo dostop do programa tudi učencem iz bolj oddaljenih krajev.

Sklop 1: Skripte in funkcije

Python je v zadnjih letih postal eden izmed najbolj priljubljenih programskih jezikov. Uporablja se ga za programiranje vseh vrst aplikacij. Za povrh pa je Python še idealen programski jezik za učenje, saj so njegove osnove zares preproste. Da pa bo vse skupaj še malo bolj zanimivo, si bomo pogledali tudi delovanje operacijskega sistema Linux in osvojili osnovne bash ukaze za delo v terminialu.

Sklop 2: Arkadne igre

Spoznali bomo tudi fizično računalništvo in elektronska vezja. Sestavili bomo svoje in se naučili programirati vhodne ter izhodne enote. Tako bomo še bolje razumeli zgradbo in delovanje računalnika.

Sklop 3: Računalniške igre

Vsi smo najbrž že vsaj enkrat v življenju igrali računalniške igre. Toda pravi programerji iger ne samo igrajo, temveč jih tudi ustvarjajo! Kako? V JavaScriptu se bomo naučili sprogramirati preprosto 2D računalniško igro in jo seveda nato preizkusili s svojimi vrstniki.

Sklop 4: Spletne strani

Po internetu brskamo skoraj vsi in skoraj vsak dan. Za brskalniki, spletnimi stranmi, aplikacijami in drugimi spletnimi vsebinami se skriva veliko različnih vrst tehnologije. Ogrodje prav vseh pa predstavljata tehnologiji HTML in CSS, ki ju bomo spoznali v tem sklopu in z njima poskrbeli, da bo na svetovnem spletu dostopna naša prva spletna stran.

Dodatne informacije

Cena: 54 € / mesec (skupaj: 432 €)

Kdaj: Vsako sredo od 18:00 do 19:30 (Ada na 404) od 30. septembra naprej do predvidoma konca maja (30 srečanj)

Kje: Delavnica Mladinskega tehnološko – raziskovalnega centra 404 (Mencingerjeva ulica 7, 1000 Ljubljana)

Za koga: Program je primeren za otroke od 11. do 15. leta starosti (6. – 9. razred).

Dodatne informacije / Ada na 404: Učenci programirajo na naših računalnikih. Vsak udeleženec prejme dostop do spletne učilnice preko katere ima ves čas dostop do gradiv in preko nje oddaja dodatne naloge. Minimalno število udeležencev je 10, maksimalno 14.

Cena: 54 € / mesec (skupaj: 432 €)

Kdaj: Vsako sredo od 16.00 do 17.30 (Ada Online) od 30. septembra naprej do predvidoma konca maja (27 srečanj) in trikrat ob sobotah v Delavnici Mladinskega tehnološko – raziskovalnega centra 404 (Mencingerjeva ulica 7, 1000 Ljubljana) (3. oktober, 12. december, 6. marec)

Kje: Doma

Za koga: Program je primeren za otroke od 11. in 15. leta starosti (6. – 9. razred).

Dodatne informacije / Ada Online: Učenci za sodelovanje na programu potrebujejo domači računalnik in dobro internetno povezavo, ki omogoča nemoteno spremljanje spletnih srečanj. Vsak udeleženec prejme dostop do spletne učilnice preko katere ima ves čas dostop do gradiv in preko nje oddaja dodatne naloge. Minimalno število udeležencev je 8, maksimalno 12.

Prijavnica
Back To Top