Kot nadgradnjo celoletnih programov, ki jih na 404 izvajamo že nekaj let, smo dve leti nazaj zagnali naš t.i. Diamantni program. Udeleženci programa, osnovnošolke in osnovnošolci, ki jih ljubkovalno kličemo tudi diamantki, so otroci, ki so se že nekaj časa kalili na naših sobotnih delavnicah, poletnih aktivnostih in celoletnih programih in so izkazali veliko mero želje po učenju, samoiniciatvnost, so izkazali dodatno zanimanje, in nam zastavili kakšno dodatno vprašanje. Vsem, v katerih prepoznamo, da bi jim zaupali odgovorno delo na projektu, kjer ne snujejo projekta zase, ampak postanejo del razvojne projektne ekipe, ob prehodu v novo šolsko leto pošljemo posebno povabilo.

Razdeljeni so v delovne skupine, običajno konstrukterjev, dizajnerjev elektronskih vezji ter programerjev aplikacij. Celotna ekipa mora med sabo dobro komunicirati, posameznik pa se zanesti nase in na druge. Delo mora biti opravljeno, tako kot je bilo dogovorjeno v projektni definiciji. Tak način dela je najbolj primerljiv z realnimi izzivi, kjer inženirke in inženirji vsakodnevno razvijajo nove naprave, stroje, aplikacije. Projekt skupaj z učenci soustvarjajo mentorji, ki jih vodijo in jim na njihovi inženirski poti pomagajo.
V preteklih dveh letih sta v okviru diamantnega programa nastali dve napravi. Zelena stena je bil prvi projekt, kjer smo osnovnošolce in osnovnošolke postavili pred skupen izziv. Poskušali so zasnovati avtonomni sistem za oskrbovanje različnih vrtnin, na primer solate, paradižnika, jagod, blitve in cel kup začimb. Razdeljeni po različnih skupinah so med drugim narisali 3D model konstrukcije, izbrali primeren material – železne profile, jih razžagali, zvarili in na koncu prebarvali. Konstrukcija sedaj nosi 12 cvetličnih korit, vsakemu pa pripada po en senzor, ki v njem meri vlažnost prsti. Krmilno vezje zbira podatke in primerno proži zalivalni sistem s črpalko in preklopnimi ventili, ki po potrebi zalije posamezno korito. Povezali smo se tudi z Biotehniško fakulteto, ki nam je pomagala pri vzgoji sadik, tako da so lahko učenci uspšeno posejali različna semena zelenjadnic in začimb.

Naslednji projekt, ki smo se ga lotili v ravno dobro zaključenem šolskem letu, pa je naprava Pametno jutro. Naprava poskrbi, da lahko uporabnik zjutraj lažje vstane. Učenci so programirali Android aplikacijo v kateri si lahko nastaviš budilko, določiš popolno mešanico čokolina (ki ti ga naprava odtehta in segreje), upravljaš z LED osvetlitvijo in Bluetooth zvočniki na napravi. Prav tako ti aplikacija svetuje kako se obleči, saj z uporabo REST API tehnologije pridobi podatke o vremenu. Osnovnošolci so dodali tudi modul za govorno zaznavo, napravo pa lahko naučimo 20 različnih glasovnih ukazov, na primer da prižge in ugasne luč ali podaljša budilko. Krmilno vezje je sestavljeno iz dveh mikrokrmilnikov, ki preko Blynk oblačne storitve komunicirata z aplikacijo na telefonu. Naprava ima posebej oblikovano ohišje, olepšano s platjo furnirja. Več o aktualnem dogajanju in novih funkcionalnostih lahko poiščete na Instagram profilu projekta @pametno.jutro.
Kaj pa bomo počeli v šolskem letu 2020/2021? Preveri tu!