skip to Main Content
"Vzgojimo ustvarjalce, ne le uporabnike tehnologije."
5 Stvari, Ki Si Jih Je Dobro Zapomniti Iz Predavanja Mihe Lavtarja

19. januarja nas je na v Ziferblatu na Predavanjih 404 obiskal Miha Lavtar, ki je že pri pičlih 19 letih odprl svoje podjetje, se odločil dati študij na stranski tir in podati na neznano pot. V tokratnem blog zapisu bomo poudarili pet ključnih stvari, ki jih je Miha omenil na predavanju.

Kdo je Miha Lavtar?

Miha je direktor podjetja Optiweb, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani, trgovin in digitalnim marketingom ter z optimizacijo in nadgradnjo spletnih strani (SEO, programiranje, vizualizacija itd.) in lastnik podjetja Videa, ki se ukvarja z video produkcijo. Od leta 2009, ko je Miha štartal svoje podjetje Optiweb, pa do leta 2016 je zrasel iz 1 zaposlenega na 22 zaposlenih »milenijcev«, ki predstavljajo svež veter na področju podjetništva (prihodki pa so cca. 800.000 €). Miha trenutno šteje 27 pomladi, kar je izreden podjetniški dosežek za takšno mlado osebo.

5 stvari, ki smo jih vzeli iz Predavanja 404 z Miho

Zaposleni so ključ do uspešne rasti podjetja

Povprečna starost zaposlenih v Optiwebu je okoli 27 let, kar je za nekatere ljudi nepredstavljivo, vendar Miha poudari, da je ključen že način izbora zaposlenih. V prvi vrsti daje prednost značaju pred znanjem, saj se znanja (skoraj) vsak lahko priuči, značaj pa je težko spremeniti in ravno značaj je ključen, da se zaposleni med seboj dobro razumejo in spoštujejo.

Mladim priporoča, da že v času študija izvedejo prakso (obvezna, neobvezna, poletna, …), saj je to kar priročna zadeva in precej zaposlenih v Optiwebu je na takšen način prišlo do zaposlitve.

Poleg klasičnih team buildingov (gokarti, pikniki, escape roomi, itd.), svojim zaposlenim občasno pripravi kakšno presenečenje že na samem delovnem mestu, kot je masaža za celotno ekipo po napornem tednu dela. Rok – direktor Zavoda 404 – če to bereš, mi bi tudi to! 🙂

Tedensko izvajajo tako imenovane »Wazuup« sestanke, kjer se ekipa seznani s tem, kako jim gre, kaj je novega in pohvalijo tiste, ki so kaj dobrega naredili. Kasneje pa spijejo še kakšno pivo.

Z vsemi temi dejavniki Miha skrbi, da je vzdušje v ekipi dobro, sproščeno in neobremenjeno, in ravno to je ključ do uspešnega podjetja. Poskrbi za zaposlene in oni bojo poskrbeli za podjetje.

Včasih je treba reči »ne«.

Ne izgubljajte časa s strankami, ki imajo nerealne časovnice, prenizke budgete, itd. temveč raje porabite svoj čas za stranke, ki cenijo vaše delo in trud. Miha je na predavanju poudaril, da je čas, ki ga podjetje nameni »nerealnim« strankam, čas vržen stran, saj bi ta čas lahko namenili strankam, ki so pripravljene konstruktivno sodelovati.

Med drugim Miha poudari da »nerealne« stranke lahko podjetje spravijo v »slabo luč« ter zaposlene časovno in mentalno preobremenijo, pri čemer ne gre toliko za denar. Pri takih strankah predvsem obstaja veliko možnosti, da bo prišlo do nesoglasij, slabe volje, glasnih besednih zvez in še kaj več. Če bo stranka besedo »ne«, ki je podprta z ustreznimi razlogi, razumela kot konstruktivno, se lahko odpre plodovito sodelovanje. Miha pa poudari, da so pri Optiwebu imeli veliko strank, ki so sprva raje najeli drugo podjetje za izdelavo spletne strani, nato pa so se te iste stranke vrnile k njim, da jim popravijo, kar je prvotno podjetje napačno naredilo oz. da jim na novo naredijo spletno stran.

Ne prodajajte se prepoceni in ne nasedajte nerealnim pogojem.

Ne delaj drugemu, česar nočeš, da bi drugi storili tebi.

Bodi pošten pravi Miha, ki je na predavanju povedal zgodbico iz njegovih zgodnjih let podjetništva, katera zajema tudi eno od znanih študentskih organizacij. Vedno preverite s kom boste sodelovali, saj se boste le tako lahko prepričali, da boste prišli do plačila.

V tej zgodbici je Miha sodeloval z dvema osebama, ki sta se že na prvem sestanku napačno predstavili. Miha se je lotil skrbne izdelave spletne strani, za katere plačila nato ni dobil. Lahko bi šel v tožbo pravi Miha, vendar bi za to porabil samo še več časa in denarja. ZKP (zdrava kmečka pamet) je prevladala, Miha se je naučil pomembne lekcije ter nadaljeval svojo zgodbo z Optiwebom. Čez nekaj let ga je ena od oseb iz te zgodbice kontaktirala in opravičila za takrat nastalo škodo. Vse se vrača, vse se plača in za Miho je bil že uspeh, da se mu je ta oseba opravičila in da jo je pekla vest, čeprav Miha poudari, da nikoli zares ne bo vedel ali je bilo tej osebi iskreno žal.

Imej čim več hobijev.

Miha poudari, da je potrebno imeti čim več hobijev, saj nikoli ne veš kdaj boš potreboval kakšno spretnost, za katero si mislil, da je drugače ne boš potreboval. Predvsem pa je koristno imeti hobije, kjer boste navezovali stike z drugimi ljudmi, ter še preko teh kanalov prihajali do poslovnih priložnosti. Predvsem ti bodo takšni hobiji pomagali v zgodnjih fazah podjetništva, kadar iščeš potencialne poslovne priložnosti. Širite si obzorja in ne zaspite na trenutnih lovorikah. Nikoli pa se ne ukvarjajte s hobiji, ki vas ne privlačijo in sprostijo.

Zunanji svetovalec je lahko koristen.

Ljudje imamo v mislih, da je najem zunanjega svetovalca slab indikator za podjetje, vendar temu po navadi ni tako. Za trenutek odmislimo zgodbice, ki jih včasih prenapihnejo tudi mediji.

Tudi v Optiwebu so najeli zunanjega svetovalca. Miha poudari, da je bila to ena najboljših odločitev za njegovo podjetje, vendar je pri najemu zunanjega svetovalca potrebno biti previden in zares preveriti njegovo ozadje. Miha poudari, da je zunanji svetovalec predvsem koristen zaradi tega, ker podjetje pogleda iz drugega zornega kota, kot pa on sam, saj tam še nikoli bil in tudi ni čustveno navezan na njega.

Po najemu zunanjega svetovalca je poslovanje Optiweba iz leta 2015 na leto 2016 strmo narastlo in takšna rast definitivno ne bi bila možna brez svetovalca in motiviranih zaposlenih. Ena od ključnih stvari za rast podjetja je bila tudi celovita prenova delovnih prostorov, katera je precej spremenila dinamiko delovnega okolja, saj je celoten Optiweb tim povezala v nekakšno »skupnost«. Miha pravi, da je bila prenova delovnega okolja ena boljših odločitev, ki jih je naredil za podjetje.

Zaključek?

V letu 2017 Optiweb planira širitev storitev v tujino in še izdatno rast podjetja na vseh področjih. Na zgodbo, ki jo je Miha spisal z Optiwebom bi bili lahko ljubosumni še tako prekaljeni mački v svetu podjetništva.

Mihu in njegovemu podjetju Optiweb želimo veliko uspehov tudi v prihodnosti.

Vodja Predavanj 404 in eden vodilnih mentorjev zadolžen za srednješolske projekte. S svojimi izkušnjami iz tujine, tehnično izobrazbo in organizacijskimi sposobnostmi skrbi za nemoteno delo v delavnici. Ko ne dela na Zavodu 404 se ukvarja s kreacijo namiznih iger v sklopu svojega podjetja Pillar labs

Back To Top